^-^

Monday, December 27, 2010 9:05 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 3 comments

Tak pernah kurasakan sebahagia ini
Di saat bertemu dengan pujaan hati
Seorang pria yang selalu hadir dimimpi
Dan kini bukanlah mimpi
Ia menyapaku
Dan menjabat tanganku

Ku bahagia
Ku bahagia
Di saat ini

Ku gembira
Ku gembira
Di hari ini

Gembira
Bahagia
Huuuuuuuwahuuuu
Gembira
Bahagia
Huuuuuuuwaaahuuuu

Tak pernah kurasakan sebahagia ini
Di saat bertemu dengan pujaan hati
Seorang pria yang selalu hadir dimimpi
Dan kini bukanlah mimpi

Ia menyapaku
Dan menjabat tanganku

Ku bahagia
Ku bahagia
Di saat ini

Ku gembira
Ku gembira
Di hari ini

Namun sayang waktu memisahkan kita
Di saat kita bersama
Namun ku yakini satu hari nanti
Kita akan berjumpa kembali

Ku bahagia
Ku bahagia
Di saat ini

Ku gembira
Ku gembira
Di hari ini

p/s- pinjam lagu putera katak,,heee

Reactions: 

^-^

Tuesday, December 21, 2010 1:21 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 2 comments

"Untitled"

I open my eyes

I try to see but I’m blinded by the white light
I can’t remember how
I can’t remember why
I’m lying here tonight

And I can’t stand the pain

And I can’t make it go away
No I can’t stand the pain

How could this happen to me

I made my mistakes
I’ve got no where to run
The night goes on
As I’m fading away
I’m sick of this life
I just wanna scream
How could this happen to me

Everybody’s screaming

I try to make a sound but no one hears me
I’m slipping off the edge
I’m hanging by a thread
I wanna start this over again

So I try to hold onto a time when nothing mattered

And I can’t explain what happened
And I can’t erase the things that I’ve done
No I can’t

Reactions: 

memories PraktiCal Part 1~

Wednesday, November 17, 2010 10:07 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 2 comments




16 NoVeMbER 2009,

kau hadir tanpa sedar,
kehadiranmu,
membuat bibir ini tersenyum,
membuat hati ini ketawa,
dan membuat semanGat ini Kuat!

Bangunan siding,

halamanmu menjadi saksi,
menjadi medan permainan kami,

ketika kepenatan setelah pulang,
dari memerah keringat di siang hari.
tidak pula aku lupa,
kau juga menjadi saksi,

jeritan pak guard di malam hari,
mengejar kami tanpa henti,
kerana melanggar peraturan sesuka hati.

siding 206,

menjadi saksi,
keakraban kami,
kekuatan ukhuwah itu,
kemanisan persahabatan itu,

juga kebahagiaan keenakan memakan coklat,
tanpa memikirkan penyakit kencing manis,
yang sedia menanti =P


kumPulan 3 dan 4,

medan penyatuan kami,
medan perkenalan kami,

medan kerjasama kami,
dan medan perjuangan kami,
membungkus najis lembu,
yang berguni-guni dan bertangki-tangki,
di bumi arau, Perlis.


putera bantal strawberi,

kau beri aku rasa,
kau beri
aku coklat,
kau beri aku bantal strawberi,
kau beri aku aku senyuman,
walau beribu kali hati kau aku lukakan,
kerana hatiku
dipunyai yang lain,
juga kerana aku tahu,
kau juga akan mendapat seseorang,

jauh lebih baik dariku.

Bantal strawbEri,
terima kasih,
ada di sisiku,
ada ketika air mata ini tidak berhenti mgalir,
ada ketika aku kesunyian,

dan ada tika aku ingin meluahkan perasaanku.

cendawan uitm arau perlis,


di kala malam hari,
kau lah persinggahan kami,
berOn9 tanpa henti,
juga tempat kami,
bermain basikal dengan wajah berseri.
kau juga melihat kami,


bertungkus lumus mencari-cari,
kemanakah lawatan kami,
awal januari 2010 tahun ini.

unit ladang uitm perlis,

jasamu tidak kami lupa,
kau mengeratkan kami,
memperkenalkan kami dengan anugerahNya,
memberi rasa kepada kami,
kesusahan, kesenangan, kepahitan dan kemanisan,
sebuah perjuangan~














Reactions: 

awak? bole dengar tak??

Saturday, October 23, 2010 6:56 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

saya penat,,
boleh awak pergi jauh-jauh dari saya??

hati saya dah calar,
boleh awak ubati?

mata saya tlah bnyak menitiskan air mata,
boleh lapkan??

tnpa pengetahuan awak,
saya da bnyk kali jatuh,
tp tak da sorg pown tarik tangan ni,
ubati luka 2,

bkan awak semua da janji dengan saya ke?
susah senang bersama,

boleh kowang semua memahami saya?
seketika pown jadi,,

boleh awak dengar cerita saya??
sekejap pown tak pa,,,

saya pown ada benda nk cerita,,
boleh jd pendengr saya?
saya tak minta lama,,,
hanya sebentar~

saya penat, saya sedey, saya letih, saya nk kawan y boleh mdengar saya,,,tak lama,,,sekejap je...

Reactions: 

DestinAsi CinTa~

6:36 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

Ya Allah jika aku jatuh cinta,

Cintakan aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,

Agar bertambah kekuatanku mencintaiMu.

Ya Muhaimin jika aku jatuh hati,

Izinkanlah aku menyentuh hati

Seseorang yang hatinya tertaut padaMu,

Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana jika aku jatuh hati,

Jagalah hatiku agar tidak berpaling daripada hatiMu.

Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, Rindukanlah aku pada seseorang

Yang merindui syahid di jalanMu

Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu,

Janganlah kenikmatan itu melebihi

Kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.

Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu,

Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh

Dalam perjalanan jauh menyeru manusia kepadaMu.

Ya Allah jika kau halalkan aku merindui kekasihMu,

Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku

Pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.

Amiin…

Reactions: 

Saturday, October 9, 2010 6:32 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

Tiada Duka Yang Abadi


Tiada duka yang abadi di dunia
Tiada sepi merantaimu selamanya
Malam kan berakhir, hari kan berganti
Takdir hidup kan di jalani

Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta di jalan-Mu
Namun ku percaya hati meyakini
Semua akan indah pada akhirnya

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki s'gala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Waktu berputar rembulan dan matahari
Bunga yang mekar akan layu akan mati
Malam kan berakhir, hari kan berganti
Takdir hidup kan di jalani

Reactions: 

Eeee,,tak malu ke baca???

Saturday, October 2, 2010 4:38 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments



wardatul JannAh *-*

alamak,,,malunye nk tulis,,,,
heeee,,
waktu kite knal time dpan ampaian baju,,,
lawakkan,,,heee,,
pas2 g kelz sama2,,
n Alhamdulillah,,,, sampai skrg kite still bersama,,
ble gado,ayat y biasa kuar : `Tak mo Tegor Seminggu~,,
eeee mcam budak2,,,
WaRDatul JaNNaH~
aku bangga dengan perubahan dirimu sekarang!,,
aku bangga mempunyai sahabat seperti kamo,,
Teruskan perjuangan,,,
kerana Islam!

MEK mIE,,,, -_-
rOOm8 TerBaikKu<
nama Tbaru dirimu di U ni diriku y beri,,,
btol tak???hahaha
meK mie busuK,,,hahahaha
ko slalu ada bile dri ini sakit,,,
dan sekarang dirimu pula sakit,,,muahahahah
ha,, 2 la tak mkan ag,,gdixkan,,,
mek miE,,"Ari Ni BezdaY saya"- ayat biasa kat kelz,,,
Dan ko akan jawab " Yela,,,Epi BeZday '...hahaha,,,
btw,,,sgat Bahagia mempunyai sahabat y btanggJwb mCm ko,,,Heee

aZ-ZaHRa 8_8

alaMak,,,
mak cik sorg ni ag malu nk ckp,,huhu
nk ckp pe ea???
ha,,,Ko Ni,,tiap kali isnin, ponteng kelz eco,,
tiap kali eco ari isnin, ponteng kelz,,
tak da keje len ke???
ops,,,tkantoi ea az-zahra,,,heee
Az-Zahra,,
makaseh ya,,selalu jd pendengar y setia,,
selalu bg nasihat,,
n terima diriku seadanya even bnyk kkurangan,,huhuh
sahabatku~ aku bertuah mempunyai sahabat seperti kalian,, terima kasih Allah kerna mengurniakan aku sahabat, yang tidak pernah meninggalkan diriku ketika aku jatuh, yang sabar dengan keletahku, yang mengasihiku kernaMU, yang mnyedarkanku kerana agamaMu, yang menghulurkan tangan tika aku terkapai-kapai, yang memeluk erat diriku,, ketika air mata ini membasahi pipi, Aku bersyukur Ya Rabb, Moga Ukhwah kami keranaMu, moga persaudaraan kami keranaMu, MoGa kasih sayang kami keranaMu, dan mga jiHad kami keranaMu, sahabat,,, UHIBBUKUM FILLAH..

Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan
Ada kalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan

Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu menyentuh kalbu
Menyalakan obor pengharapan

Tika ku kealpaan Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan, tika aku Diuji dengan dugaan
Saat ku kehilangan keyakinan Kau nyalakan harapan

Saat ku meragukan keampunan Tuhan Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala

Menitis airmataku keharuan
Kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dahulu keresahan

Cinta yang semakin kesamaran
Kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keikhlasan menjadi ikatan
Dengan restu kasih-Mu, oh Tuhan

C/O 2:
Titisan air mata menyubur cinta
Dan rindu pun berbunga
Mekar tidak pernah layu
Damainya hati
Yang dulu resah keliru
Cintaku takkan pudar diuji dugaan
Mengharum dalam harapan
Moga kan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil dan hina

Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya
Tika diri dalam kebuntuan

Betapa aku menghargai
Kejujuran yang kau beri
Mengajarku mengenal erti
Cinta hakiki yang abadi

Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasih-Mu Tuhan
Yang terbias pada ketulusan
Sekeping hati seorang insan
Bernama teman

Reactions: 

4 u ~

2:59 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments
I love you
You love me
We're a happy family
With a great big hug
And a kiss from me to you
Won't you say you love me too?

I love you
You love me
We're best friends
Like friends should be
With a great big hug
And a kiss from me to you
Won't you say you love me too?

dedicated dis song 4 u!
tak mo sedey2 da,,
tak mo nangis2 da,,
InsyaAllah,,,
i`m here 4 u,,
ForeVer~
Alwayz B ur sIde..

Reactions: 

ku ada kamu,,

Tuesday, September 14, 2010 10:47 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

Di kala ku kehilangan
Di dalam kegelapan
Kau suluhkan sinar petunjuk
Di kala ku kesedihan
Kau ukirkan senyuman

Dengan penuh sabar memujuk
Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh
Seandainya hari esok runtuhnya langit dijunjung
Tabahlah menjunjung bersamaku
Seandainya hari esok dunia dilanda gelora
Takkan ku gemuruh selagi ku ada kamu

Di kala aku tak pasti
Kau tampil dengan berani
Membimbing agar lebih yakin
Dan bila hidup penuh soalan
Kau berikan jawapan
Melengkap semua kekurangan

Engkau menyambut tiap kali aku terjatuh
Tidak mungkin diri ini mampu hidup tanpa doronganmu

Lagu: Edry Abd Halim (KRU Publishing)
Lirik: Edry Abd Halim (KRU Publishing)

Reactions: 

Kenangan itu ~

Saturday, July 10, 2010 5:29 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

ketika ku menaip ayat-ayat ini,,
fikiranku terimbau pada kenangan lalu,,
kenangan yang banyak mendewasakan aku,,
cuti praktical kali ini aku habiskan untuk membina kembali semgt y kian rapuh,,
pelbgi kisah dan pegajaran y membuat aku kembali mencerminkan diri,,

Allah~
terima kasih kerana memberi peluang kepadaku untuk menjalani dugaan in,,
terima kasih kerana memberi kekutan agar aku dapat trus berdiri di bumi Mu ini Tuhan!

keluargaku~
terima kasih kerana memberi 1001 pegajaran dan kasih sayg tak tak terhingga padaku,

cahaya, dugaan y Allah bg unt lbih mmtangkan kita, akak bersyukur kerna Allah bg dugaan ini.

cahaya, ibu harap kamu tidak mengikut sikap panas baran itu,,tiada apa y kita dapt kalu tiada kesabaran. kamu y plg besar, kamu mesti mjd tauladan pd adik2.

cahaya, jgan biarkan kenangan lepas membutakan hatimu untuk kebahagian di masa hadapan.

sahabatku~
aku bangga mempunyai sahabat seperti kalian!terima kasih untuk ukwah itu, terima kasih kerana bersamaku sewaktu susah dan senang.

Kenangan semalam~
aku tidak menyesal mempunyai cerita hidup bersamamu,,kalu Allah tidak mempertemukan kita, Mungkin aku tidak sekuat dalam mengharungi dugaan ini,,

cahaya, sayang dan suka tu lain,,
kalu kita suka org tu, kita akan jaga dia, ambil berat seperti org lain,,
tp kalu sayg itu, org itulah y akan kita pilih sebagai suri hidup kita..

kenangan semalam, terima kasih kerna akhirnya engkau meluahkan juga kata2 itu, mmg pedih, tp kata2 mu itu membuat bibir ku tersenyum kerana akhirnya aku dapt menjawab pelbagai soalan y membelenggu fikiranku.

kenangan itu, akan ku simpan kemas dalam kamus hidupku agar aku lebih berhati-hati untuk memberi hatiku pada org lain,, y lebih berhak,,
terima kasih kerana menjaga diriku selama aku di bumi perlis~

Reactions: