sEperTi maTi hiduP kembAli~.....

Saturday, December 24, 2011 8:39 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments
mak uda......
cpatlah sembuh....
mak uda....kuatlah...
mak uda kata nk tgk eqa kawin...
mak uda kan nk tgk kak ina jd PA eqa ble wedding day eqa...
mak uda nk tgk kak ina tlg eqa plak sama mcm eqa jd PA kak ina time dia kawin ri2....

mak uda...
bgunlah dari katil 2,,,
jom la kita jalan sama2...
eqa nk pimpin tgn mak uda mcm biasa...
walau eqa sibok cmna pown kali ni, kalau mak uda nk bw eqa g mana2 pown,,,
eqa sgp ikot,,, jom la kte g kelntan, sabah.. jom lah....

mak uda...
cpatlah bcakap...
eqa rindu senyum mak uda...
mak uda..eqa tgah cuti ni..
jom la kte bt makan2...
kan mak uda kata, kalau eqa ada, mak uda bole bt makan2..
mak uda suruh eqa masak2..
mak uda suruh eqa tlg mak uda..
mak uda cpatlah sembuh...
t kalau angah or abg emi mengusik eqa, pgl eqa bibik, eqa nk jerit kat sape kalu mak uda tak sembuh?
sian kat anak2 angah, along, kak ina..
dowg nk tgk opah dowg..

mak uda....
mak uda sgp ke tgk kitaorg menitiskan air mata?....
mak uda..kesian kat pak uda...
hari2 pak uda kene jaga mak uda kat hosital..
mak uda tak sedih ke ble tgk pak uda menangis?
bila pak uda ckp dgn mak uda?..
mak uda bngunlah cepat..
pak uda rindu kat mak uda..
along, angah, kak ina, abg emi, kak ita, nenek, ibu, mak lang,
kitaorg sume rindu mak uda....
kitg rindu nk dgt suara mak uda...

mak uda...
bila eqa balik, mak uda selalu crita macm2 kat eqa...
mak uda masak mcm2...
mak uda...eqa tak nk tgk mak uda atas katil atau kene pakai kerusi roda lagi...
mak uda..bangunlah...
mak udakan nk cari calon suami unt eqa...
eqa tak kisah sape2 y mak uda pilih..
tp kalu boleh eqa nk suami macam pak uda atau pak usu...
mak uda kan da janji nk tgk eqa abes blaja, keje, kawin....
jomlah kita puasa sama2..
jomlah kite berjemaah sama2...
pak uda jadi imam..eqa n mak uda jadi makmum...
bc yasin sama2..macm dulu....
eqa rindu sgt suasana tu..

mak uda...
eqa tak nk nangis...tp eqa da tak sgp tgk mak uda cm 2 lagi...
eqa nk cium pipi mak uda waktu mak uda shat..
bkan mcm skrg,,,,kat atas katil..
br ja sebulan eqa tak jumpa mak uda....
tp bila eqa tgk mak uda, eqa tkilan....eqa tkilan sbb tak da kat sisi mak uda waktu mak uda sakit.....

mak uda,,,
KUATLAH...LAWAN SAKIT 2...
EQA SAYANG MAK UDA..KAMI SEMUA SAYANG MAK UDA...

YA ALLAH...
AKU REDHO WALAU APAPUN TERJADI ...
KALAU ENGKAU LEBIH MENYAYANGINYE...
KAMI PASRAH YA RABB...
MUNGKIN INI TAKDIRNYA,,,,

TP JIKA KAU INGIN MEMBERINYE PELUANG UNTUK TERUS BERAMAL PADAMU...
BERILAH KESEMBUHAN PADANYE.. T.T 



Reactions: 

FighTing!

Saturday, November 26, 2011 8:24 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

minggu yang sibok!

dengan kolejnya,
dengan kertas kerjanya,
dengan kelasnye
dengan sakitnye~

tp seronok! cabaran! 

Ya Allah,
permudahkan urusan kami, 
dunia dan akhirat!
fighting!

p/s~ terima kasih pada mereka2 y bnyk support! 
juga pada yang memahami(:
kerna dri kalian begitu beharga !


btw, salam maal hijrah sume..maaf untuk segala khilaf! moga taun ni lbeh bek dr taun y suda :)
azam baru, semngat baru ~ tp tak da la enset baru kan mak timah~lalalala :P


Reactions: 

Anak Sharom~

Friday, October 28, 2011 6:35 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 4 comments


Td bila blek2 balik gmab lama2, terjumpa la gmba2 zaman skolah..
serius...windu!
lebih2 lagi kat bestfwenz aku ni..

bole tak nk story pasal dia?heee
kalu tak boleh pown, aku nk cite gak.. ^_^


Nurul Diyanah Sharom..
1st time knal dia time darjah 4,,kitorg knal time kat skolah agama,~sekolah rendah agama sungai chinchin..
time tu diyanah is soooo hotttt...famous r kat skolah..
time 2 dia rapat dengan Rahmayani..aku ske tgk dowg,,sbb dowg lawa...pandai...
aku plak..selekeh,,,tak mcam dorg..owg tak knal pown..aku minta diyanah jd kakak angkat aku..
time tu kan tgah famous pasal adik2 n kakak2 angkat ni...
tp dia jual mahal...
sian aku kan..


naek skolah menengah, jodoh kitaowg kuat..
kitaowg dapat sekelas..dari form 1 smpai form 5...
time form 5 dlu, kitaorg plan nk masuk u sama2,,masg2 nak masuk USIM..
tp last2 aku tak apply pown USIM..
tak pe lah, nk kejar redho ibu kan? huhuh..


ingat lagi kenakalan kitaorg kat skolah,,,
pontg perhimpunan, pontg kelas tak yah ckp laa...aku lagi terbaik,,smpai lawan ckp pengetua..
yelaa..sape suh paksa aku jadi pengawas skolah,, mmg tak laa..jd mawas bole la..
aku resgn jd librian pown sbb nk freedom,,suh aku pgang jawatan ag...


nana is feminin...
bkan aku ckp ea..ustazah Azlinda y ckp..
dressup dia cm pompn gle la..
aku plak, walupun tak macam jantan, tp mmg lagsg tak mcm pmpn ayu r..
aku ske tiru nana..ni aku ngaku, ye r..cntik..aku pown nk la gak..dia paki gelang, aku pown nk ikot..
ingt ag, aku beli gelang y warna wana hitam cm tali getah 2 bnyk2 sbb ingt lawa..ble tgk blik skrg, sumpah! huduh kowt!
dia bw botol air g skoolah, aku pown ikot,,dia paki kaen bju skolah licin, aku pown suh ibu aku bli jnis kain yang sama..
terukkan..


nana, nana, nana..
sampai adik bongsu aku pown aku suh ayah aku bg nama nana..
antara kenangan yang aku aku tak boleh lupa pasal nana, ble jd pengerusi kelab dekat skolah dulu, aku kene wat kertas kerja untuk lawatan..
pertama kali bt kan..
dekat 10 kali kene reject ngan PK koko..tp nana selalu ckp cmni, "tak pe ika!, cbe lagi"..insyaAllah pasni di luluskan..."..
nana lah org y sama2 teman aku turun nek 'makhamah' kat sekolah n Alhamdulillah tak lama lpas 2, ketas kerja aku di luluskan..
sehari b4 g lawatan, kitwg sgt2 excited wat preparation..nk duduk sama2 lah, nk paki bju tu lah...
n bila hari nak bertolak, kol 4 pg aku dpat msj nana, dia kata tak leh pergi..tp time 2 tak da kredit nk reply,,yelaaa..bdak skolahkan..mana ada bnyak duet..
tp aku ingt nana memain..n pagi dr nk bertolak tu smpai bas jalan,,nana tak juga mncul2..aku kol, tak angkt..
last2 aku off fon..n sepanjang perjalanan 2, aku tak berhenti menangis...kesian saibah n za8..jd tukang pujuk yang setia..


bpe hari lpas lawatan, aku tak bckap lgsg ngan nana..satu perangai y sama antara aku n nana y aku perasan, ble kitwg bengang ngan sumbdy, da terasa ati gle,
kitwg akan wat org 2 ag skit ati..hahah,,tak senonhkan..tp kitaowg ni snang di pujuk sbnrnye..try la kasi cokalt,hehehe
nana minta maaf kat aku, aku wat bodo ja, dia pujuk aku, aku jual mahal, n aku ingt, bila dia nk salam aku, aku tepis...
mcam bdak kcik kan,,tp bengang pnye pasal...
lama2, aku rimas, aku p la kuar kelas...n dia pown ikot...dia pegang tngan aku, minta maaf, n aku ngan mke menyampah, cm biasa tepis...
ttba dia menangis kat c2,,, dia tnya, besar sgt ke salah dia...huhuhuh..aku tak boleh tgk org y aku syg kuarkan air mata...then pas2, kitwg p la surau..
kat c2 la dia cite perkara y sbnar... lama kitwg bercerita smpai pontg kelas akaun.hee.cam tak biasa plak..
pas2, kitwg solat dhuha sama2..n pas solat tu, aku peluk nana, n aku ckp kat dia, aku syg dia...n insyaAllah dia bestfren aku dnia akhirat :')
bnyk sgt kenagan kitaorg bsama2..


Alhamdulillah..


hampir 12 tahun persahabatan antara kami terjalin,,,
cm nana ckp walupun kita selalu gado, tp sampi skrg kami still berhubg walaupun masg2 lain bidang..
msg2 akan saling kuat, mguatkan ble rasa down..
moga kasih sayang kekal keranaNya...


NURUL DIYANAH SHAROM, NURUL HAZIQAH HALID SAYANG KAMO KETAT2 TAHU? :p

Reactions: 

ALLah saYang kamo!

Tuesday, October 25, 2011 3:30 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments


pernah tak kamo merasai hidup di sebuah tempat yang penduduknya tak sampai sepuluh org?
pernah tak kamo terdengar apabila orang yang kamo percayai memperngatakan tentang kekurangan kamo dan memperli kamo bersama sahabatnya?
pernah tak kamo merasa kehilngan orang yang dipercayai pada saat kamu perlukan dia?
pernah tak kamo merasa sorang2 di sesuatu tempat tanpa di pedulikan yang lain?
pernah tak kamo merasa tertipu apabila kamo hanya di jadikan sandaran untuk tempat berteduh seseorang?
pernah tak kamo merasa hidup asing di tempat sendiri?
pernah tak kamo merasai keperitan dan kebuntuan tp dalam waktu yang sama kamo perlukan seseorang untuk memegang erat tangan kamo, dan berkata kamo boleh!?
pernah tak kamo merasai segala ujian yang kamo lalui, kamo pendam seorang diri, walhal kamo perlukan seseorang pendengar yang baik di sisi kamo?
pernah tak kamo merasai berjauhan dengan orang yang kamo syg, tp hnya talian talefon penghubung diri?
pernah tak kamo membuat satu pengorbanan untuk hati kamo, hanya untuk melihat orang yang kamo sayangi tidak keseorangan?
pernah tak kamo menangis bersama2 orang yang kamo sayangi, mendengar dia bercerita berdapat dukanya dia, bertapa sakitnya dia...
dan kamo turut menangis , kerana kamo juga turut merasai kesakitan itu bersamanya, walhal dalam hati dan fikiran kamo masih terdapat parut kelukaan yang pernah di buat olehnya dahulu?
dan pernah tak kamo pergi jauh dari manusia2 sekeliling kamo, dan kamo menangis teresak2, tanpa mengeluarkan suara, tanpa di ketahui yang laen? hanya DIA, yang mendengar...
dan hanya cebisan2 kertas menjadi pendengar setia kamo penganti manusia?



kalu ikotkan marah, mau ja hati menjerit...
binatang ko manusia! setan ko manusia!
kalu ikotkan marah, mau ja mulut mengungkap...
kejam kau manusia, pentingkan diri, memang kau je betol, macam malaikat..
kalau ikotkan marah, mau ja diri manusia itu, disepak terajang....
yaaa... kuat sgt kesakitan itu, geramnya hati itu...sehingga ia menjadi nanah...menanah akibat kelukaan itu di pendam, dan terus di pendam...


 لا تحزن...ان الله معنا..


jgan bersedih wahai hati2 manusia!
BERSYUKURlah kamo! Allah masih menyayangi kamo!
DIA mengujimu.. 
SABAR! kerana kesabaran itu tiada hadnya!
IKHLASKAN!kerana amal itu akan di terima Allah!
Kuat wahai hati manusia!..
kerana semakin kita di uji, semakin Allah sayang pada kita..
kita berjalan kepada Allah, Allah berlari kepada kita..
SENYUMLAH kerana itu punca kekuatanmu.
benar,sakit bila manusia mmakin daging manusia itu sendiri..jelik di hati..
dunia boleh berbuat apa2.. tp tidak boleh mncabar Allah.. ;)



Ya Allah...
jika kepahitan dan keperitan itu, di hujungnya kebaikkan...
maka teruskanlah wahai Tuhan...
berikan kami kekuatan untuk terus menjalani ujian ini..
balutkan hati kami yang kesedihan ini dengan nikmatMu..
kasih sayangmu..

Ya Rabb, 
jganlah di sebabkan hanya satu kehilangan, 
hambamu ini, merasa kehilangan segalanya.... 
jgan di sebabkan kehilngan satu kebahagiaan, 
kami merasa tiada lagi kebahagiaan bersama insan yang lain..
biarlah derita ini, di hujungnya kemanisan...
biarlah kepahitan ini ubatnya kesabaran...
kerana Hanya Engkau mengetahui segala-galanya..

nikmat syukur itu lebih tinggi daripada sabar :'( 
syukur dengan ujian ini! (:

Reactions: 

BerJalan Tanpa Henti (:

Monday, October 17, 2011 4:17 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

Bagaikan jauh jalan yang kutempuh
Langkah demi langkah akan kugagah
Hari demi hari berjalan tanpa henti
Yakinku ada sinar yang menanti

Bila dah bertemu arah
Yakin penuh pasrah
PadaNya Yang Kuasa dikau berserah
Jika kau rebah jika kau kalah
Bersaksilah rahmatNya akan terserlah

Segala kepahitan segala keperitan
Terima bagai penghapus dosa
Malang yang menimpa duka yang melara
Mungkin di baliknya ada bahagia

Jangan jangan berputus asa
Dari rahmat Yang Maha Esa
Jangan jangan kita lupaUjian lumrahnya dunia

Devotees~

Reactions: 

bElajaR mengHargai ~

4:04 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

Hampir seminggu da kat cn,,,,
aku rindu mereka!


rindu kedua2 room8, rindu mek dah, rindu cik nadia n farah, rindu umi, rindu kak syue, rindu kak ika,,
rindu life kat uitm,,,
cm tak cyakan,,,huuhuhuhuh
bila bnda 2 da tak da dpan mata br kita belajar menghargaikan..


tersangat rindu mereka!
walaupun terasa mcm kosg, Allhamdulillah masih punyai insan seperti mereka~
walau jauh, sms penganti rindu...
terima kasih buat kamo semua, y tak jemu2 dan selalu ada kat sisi! (:

Reactions: 

(:

Friday, October 14, 2011 6:34 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 2 comments
Jangan menagis kerana dia, tp menangislah kerana DIA~
bertahan lah hati...sebulan ja kat sini! kuat ye~
biarlah manusia itu dengan kebahagiaan dia~
kamo punya Allah...
biarlah di tinggalkan dan disakiti...
kerana apa?
sbb 2 peringatan Allah untuk untuk lebih dekat denganNya...


dan jua kerana Allah itu lebih dekat daripada saraf manusia itu sendiri (: 

Reactions: 

sAyA RinDu!

Wednesday, September 21, 2011 6:57 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

rindu nak salam & peluk AYAH !


Reactions: 

^^ ~

6:20 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments


sumbody say : nurul, nk lupakan org y kita syg mmg susah,,,ibarat kita tanam pokok...
kita tanam pokok bersama2 org y kita sayg,,,
kita belai, baja, bagi air n jaga pokok 2 dengan bek dengan org y kita syg...
satu hari, pokok 2 bbuah n kita tinggal nak petik ja buah dia....
tp tetiba...orang y kita sayang 2, racun pokok 2...
sakitkan?

lpas2...
satu hari, ada orang lain datang kat kita...dia kata nak tanam pokok macam 2 balik dengan kita..
mmg susah nak mula, takut jatuh balik, takut di racun lagi...
tp kita kene cuba juga,,,sebab mana tau , pokok y kita tanam kali ni, akan lebih subur, 
lebih banyak mengeluarkan hasil...
kita tak tau kan ? (:

thankz UMI RAHMATUS SOLEHAH!

p/s -orang y kita syg 2 tak smstinya "adam" or "hawa" kita...
tp mungkin juga ianya sahabat, kpada sahabatnya,
guru kpada muridnya..
seorang ibu kepada anaknya,
seorang ayah kepada anaknya..
dan ssape lagi org y kita syg ^^

Reactions: 

Monday, September 5, 2011 4:26 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments
"Usah tangisi akan perpisahan sebaliknya tangisi akan pertemuan. Tanpa pertemuan, maka tiadalah perpisahan"

Reactions: 

berLAjar MenJAdi Matang!

Thursday, September 1, 2011 11:28 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 2 comments
bagitaU pada diri~
kaMo Suda Besar!
bagitaU pada diri~
kaMo perlu BuaT kepUtusan uNtuk diRi!
bagitaU paDa diri~
KamO haraPan meReka!
bagitaU paDa diri~
kaMo adalah apa yang kamo juangkan!
bagitaU pada diri~
kaMo juA akan meNinggAlkan mereka!
bAgitaU pada diri~
kaMo adalah inspiraSi mereka!
bagitaU pada diRi~
KamO hanya inGin mengEjar RedhoNYA~

dan terUs bagitau pada diRi~
kamO perlu terus belaJar MenjaDi orAng y Matang!

Reactions: 

thats it~

Tuesday, August 23, 2011 9:42 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

kecewa?...
agaklah....
rasa dipermainkan?
bole la~
jelous?
ofcourse! walaupun selalu mnafikan~
sakit?
tak kan mnangis tngah2 malam smpai tpaksa pontg kelas kalau tak sakit..

tp atleast bole mnerima keaadn ag,,, :)
sakit mnyayangi dalam diam tak sesakit apabila dikhianatikan?

mengalah tak bereti kalah,,,
tp itu pengorbanan bt hati dripada terus kecewa dan terus meletakkan harapan ^^

thats it,,, belajar~
belajar melupakan....
belajar menghilangkan perasaan ske n syg 2,,,
sbb pe?
kerana aku lebih myayangi persahabatan kita drpd mjadi lebih...
good luck haziqah!

p/s ~ time kasih coz bt aku boleh belajar jatuh hati kembali (;

Reactions: 

peMergian y di rasai ~

Sunday, August 21, 2011 9:37 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

kelas etr ~ 21 ogos 2011.. 21 ramadhan...

1 message received...
montel adikku..
open.....

"salam..bru dpt brite yg cikgu noraini suboh meninggal....Al-fatihah"

aku? tgamam...serius,,tkilan,,,niat nk mlawat dia time raya,,,tau dia da skit kritikal thp keempat,,,
tp Allah lbih sygkan dia,,,

rasa mcm br smalam aku tman dia beli brg pkahwinan dia, mcm smlam aku terdengar dia bercerita bertapa bahagianya dia, mcm br smalam aku di beritahu dia selamat mlahirkan seorg anak y di idamkan..mcm br smalm dia pluk aku n kata, cikgu bangga dngan awak Haziqah!

she is one of my inspiration~
coz of her ~ i know what the meanings of love..
coz of her ~ i got A in my Bahasa Melayu sbject..

n coz of her i learn how to be a nice human in my life~
let bygones, b bygones~ redho unt sume dugaan Haziqah!
tak putus2 dia mnsihati aku,,ktika aku rasa sparuh smngt aku hilng,
hilang dan hancur bsama nikmat sebuah kluarga y sempurna di zaman kanak-kanakku ~

terima kasih cikgu sbb ajar saya bnyk pkara,,
terima kasih cigu sbb pcaya kat saya,,
terima kasih cikgu unt kata2 smgt itu...

kehilngan cigu amat2 kami rasai..moga rohmu di cucuri rahmat...

AL-FATIHAH buat PUAN NORAINI SUBOH...

Reactions: 

^_^

Friday, August 19, 2011 7:15 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments
Jom cari Lailatul Qadar :)

Reactions: 

L.O.V.E

5:06 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments
cara untuk mengekalkan kasih sayang ialah menyedari bahawa ianya akan hilang untuk selama-lamanya~ ^^

Reactions: 

DiA~

4:43 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 6 comments

aku slongkar enset dia~
n bnda y sama dia wat kat enset aku ;P

aku bc msj2 dia~
dia pown wat bnda y sama kat enset aku....

akhir2 ni dia asyk menangis....
tp dia tak share ngan aku mcm dulu...
cme dia akan peluk aku n mnangis kat bahu aku..
tak pe,,,
sekurang2 nya aku ada unt dia terus menangis :)

aku bc msj dia..
aku happy sbb dia bahagia kerna ada org laen y jaga dia..
dan y slalu ckp kat dia ~ aku syg kat ko....
mcm y aku slalu bt kat dia dulu~

jelous?
aku jua manusia biasa,,, ;)
aku tak bole tipu hati aku,,
mgkin sbb kata2 smngat n ucapan syg y slalu aku trima dr dia,
kini di berikan kpd org laen,,,
aku tkilan,,bila dia kata,
dia sorg2..
tp aku paham..
aku kini bkan y ptama dalam hati dia..

tp aku bersyukur...
dia ttp kat sisi aku,,,
susah dan senang..
mgkin tak sama mcm dulu...
tp atleast, dia slalu ada...

minat?
suke?
syg?
cinta?
tak sama kan,,,

aku tak kan kejar if sumbody y aku ske, syg, cinta, minat,
hatinya di miliki org laen...
2 y aku wat dr dulu...Alhamdulillah smpai skrg,,
aku tak ingin di sakiti lagi, sbb aku pernah rasa kesakitan itu..

dan unt dia~
doa nrul slalu untk kamo..
walaupun nrul bkan y pertama dlm hati kamo lagi..

tp nrul bersyukur kerana masih ada shbat spt kamo di sisi,,,
y slalu bt nrul ktawa,
y slalu ada di sisi
n mjd pndgr pling baek :)
moga ukhuwah kita selamanya keranaNya~

tak mo sedey2 da ye ^^

n trima kasih unt kak syue~
sbb gamkan ayat ni kat hatiku ~

if u love sumbdy,
let them go,,,
if they return,there always yours..
n if they dont, they never were~ ;)

masheh ye kakak`~

Reactions: 

Tuesday, July 19, 2011 9:22 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

"Kehidupan ini dipenuhi dengan seribu macam kemanisan tetapi untuk mencapainya perlu seribu macam pengorbanan"
~Pujangga

Reactions: 

derita?

7:38 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 11 comments

ada apa dengan derita?
bukankah kau bahagia di sana?
mengapa bilang derita?

ada apa dengan derita?
bukankah ini yang kau pinta?
mengapa kau bilang derita?

derita itu?
telah lama aku lalui~
telah jelak di hati...

aku jua penat~
penat dengan janji manis manusia y tidak berkesudahan~

aku penat~
penat mengejar kebahagiaan y aku tau di punyai oleh y lain~

aku jua sakit...
teramat sakit...
sakit kerana aku pernah menjadi insan y amat penting dalam hidupmu~
tp kini...
aku adalah insan y plg jauh dr hidupmu...

aku semakin sakit..
kerana prnah aku rasai kebahagian itu bersamamu~

manusia...
aku tlalu mnyayangimu...
dr ptama kali aku lihat dirimu..
dan menjadi salah satu temanmu..
dlm doaku,
ku sebut nama mu wahai manusia~
tidak pernah aku mlupakanmu...
walau sesaat...
walau hidupku di kelilingi dengan rasa kasih dr pelbagai insan..

hanya kenangan pngubat rinduku..
hanya kehangatan pelukanmu dahulu menjadi kekuatanku..
ketika benteng airmataku kian rapuh..
ketika sekeping hatiku kian pudar...

Allah?
terus hantarkan kekuatan itu padaku ya~ =')


Reactions: 

FaLL in LoVe WiTh tHis Song~

Monday, July 18, 2011 12:15 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 2 comments

Istikharah Cinta


Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman dimalam sunyi penuh do'a

Sebut nama Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjukmu
satu nama teman setia
Naluriku berkata

Dipenantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu

diistikharah cinta..

Reactions: 

tentang SeseOrang~

Sunday, July 17, 2011 11:41 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 2 comments

walaweyy,,,da cti~
opsss.. tlupa nk bg salam...heee,,

Assalammualaikum,,,
bhabok da blog ni,,,lama da tak update,,,heee,,
Alhamdulillah,,
masih di beri kmpatan mnaip..

kat entry kali ni nk ckp pasal sorg sahabat ni,,
biasa la weh,,kat blog ni,,,asyk ckp pasal sahabat,
sahabat,n sahabat...
aku bersyukur kerana Allah memberi aku ramai sahabat y mnyayangi aku,,

sbnrnya aku nk ckp pasal dia ni,,,
dia ni tak lah famous sgt~ (jgn marah ea),
simple je~
pmbersih n pngemas nk mati~
slama ngan dia jrg la kami bgadoh~(Alhamdulillah)
gado? nk ckp pasal ni la,,,
al kisahnya bermula~

satu malam, aku g blik kakak aku,,,time 2 dia bgang ngan sum1,,yela,,kakak aku ni pown satu,,tak reti nk gad
o,,last2 org bt cm2 kat dia..aku pown gram gak la kat dia, asal tak ptahankan diri..pas2 dia mara aku~ waa,,org tngah angin la dikatakan...aku pown da la tak da mood, aku tros bla,,, kat blik aku cite la kat sahbt aku ni...smpai ktowg g kelas sama aku dok hingap pasal kakak aku ni...

2 hari blalu..aku pelik sahabat aku ni tak tego aku lgsg,,,mle2 aku bengang gak,,tak tau salah pe aku w
at, ttba dia tak bckp ngan aku.. last2 aku mngalah,,,

aku tego dia~
aku : Dayah tak nk ckp ngan nurul da ke? nrul bt pe?'
dayah : nurul da ok ke ngan kak ika?
aku : da la,,malam gado 2 gak ktowg ok,,la..gado ngan dia bkan lama pown..
dayah : bes2 kak ika kata nk bg laptop..napa dia tak bg mlm 2?
aku : dia bg kat rom8 dia la,,kat tmpat kte kan
bnyk kcurian..
dayah : laaa,,,ingt nrul tak bek lagi ngan kak ika.. 2 org tak tego coz slalu nrul gado ngan gang2 nrul, lama br nrul ok,,2 la nk biarkan nrul tnang dulu... 2 org tak tgo..
aku : tgamam!

time 2 aku nk mngis sbnrnya..dia btol2 mjagaku~
Ya Allah..tak sgka kau hantar seorg sahabat y mmahami aku,,tnpa aku sedar... rasa btuah tp dalam waktu y sama rasa bsalah sbb kadg2 tak mmhami dia...
selama aku brom8 ngan sahabat ni, bnyk y aku blaja.. kalu g kelas tak pakai handsock, dia ingtkan..lpas mgrb kalu ktowg solat sama2 mst slg mminta maaf..g kelas sama2..stdy sama2,,buka puasa or sahur sama2,,, tgk matlutfi pown sama2~hee......

Ya Allah...
moga kau menjaga sahabatku ini,,
moga kau menjaga hatinya,
keluarganya,
dan insan2 y di sayanginya~

moga kau kuatkan dia tiap kali dia bersedih,
moga kau perlihara dia dr fitnah dunia...
moga ukwah kami selamanya keranaMu~


ni la cik Nurul Hidayah Che ali ~

Reactions: 

kau perlu tau~

Saturday, May 21, 2011 12:19 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 2 comments

kau perlu tau sahabat~
kekecewaan itu meragut keharmonian,
kesedihan itu meragut kegembiraan,

kebencian itu meragut kesucian,
kedinginan itu meragut kesetiaan,

kedukaan itu meragut 1001 memori kesukaan...


kau perlu tau sahabat~
bukan mudah untuk mengalah,
bukan mudah unt redho, bukan mudah membiarkan tiap y di sayangi itu pergi...


kau perlu tau sahabat~

aku tak sekuat y kau sangka,

membiarkan org y di sayangi terluka,
membiarkan org y di cintai berduka,
membiarkan org y di sisi mengenal erti di tinggalkan..

pedih sahabat...
sakit sahabat,,, perit sahabat...

sahabat, perlu kau tau,,
betapa ukhwah itu manis,,

perlu kau tahu, 1001 kisah duka itu ubatnya kesabaran...

sahabat, aku tidak ingin kau merasai apa yang aku rasakan..
aku tidak ingin kau menyesali apa yang kau lakukan..
berilah kebahagiaan dalam diri,
ingat!,,dia bukan milik kite seorang,,, dia milik ramai insan sekelilingnya~
jgan biarkan kasih sayang itu hilang.. kerna kau tidak tahu betapa pedihnya~

jika kamo menyayangi seseorng,
terima dia seadanya,,,

jika dia datg dalam hidupmu,
gembirakan dia seadanya...
dan jika dia pergi,
redhoi setiap pepisahan itu dengan senyuman~


jgan biar hatinya merintih dengan perpisahan itu~~
kerna kau juga akan turut merasai pedihnya....

Reactions: 

iNsaN bErnama KAKAK~

Saturday, May 7, 2011 1:40 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 2 comments

walaupun di eja dr blakang~
bunyi dan iramanya tetap sama...
kakak~

kakak, nurul sedey,
kakak nurul tak tau nk wat cmana,
kakak, org pnat,
kakak, org lapar,
kakak, jom beli makanan,
kakak, ko blik bpe aribulan?
kakak, jom blik sma2,
kakak, tman kte g toilet,
kakak, tunggu nurul,
kakak, nurul rindu,
kakak, cmana nk blaja ni,
kakak, ngantok,
kakak, lawa tak?
kakak, ko kat na?
kakak, wat pa?
kakak, boring,
kakak nk datg bilik,
kakak, jom g mushrom,
kakak chat?
kakak g mana?


kakak, 2 kakak ni...kakak, kakak, kakak,,,

walaupun aku sulung~ aku bahagia aku ada ramai kakak,
walaupun aku ramai kawan ~ pnasihat terbaikku adalah kakak,
walaupun aku rasa ramai org sayang aku~ pmanja tebaikku adalah kakak!

kakak, nurul sayang kakak sgt2! walaupun jarang bnda ni tluah dr mulut~ tp ketahuilah tiap kata2 y tluah dr bibirmu, terlekat dan dgam dalam hatiku ^-^

Reactions: 

tak Moo sedeY2~ La TahZan..

Tuesday, April 19, 2011 2:58 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

Jangan bersedih, meskipun kau merasa sangat sakit dengan apa yang dikatakan orang lain terhadapmu..

Jangan bersedih, meskipun apa yang dibuat belum membuahkan hasil yang memuaskan untuk dirimu..

Jangan bersedih, meskipun tatkala orang lain memandang rendah terhadap kemampuan yang kau miliki...

Jangan bersedih, meskipun engkau telah banyak kali terjatuh dan tersungkur sehingga hendak menangis..

Jangan bersedih, meskipun banyak onak duri yang menjadi rintangan dalam mencapai apa yang kau inginkan..

Jangan bersedih, meskipun saat itu kau merasa tersisih dari kehidupanmu..

.

Kerana ketahuilah, apa yang kau lakukan itu, jika bersedih, tidak akan membuahkan hasil,

tidak akan boleh merubah apa – apa pun menjadi lebih baik,


bersedih tidak akan menghilangkan sakit hatimu,

bersedih tidak akan menghasilkan kerja yang memuaskan,

bersedih tidak membuat orang memandang hormat kepadamu,

bersedih tidak membantumu untuk tidak terjatuh lagi,

bersedih tidak menghilangkan rintangan yang kau hadapi, dan

bersedih juga tidak membuat mu boleh diterima didalam lingkunganmu..

.

hidup ini memang penuh dengan cubaan yang harus dihadapi,

tetapi yakinkanlah dari dalam lubuk hatimu,

bahawa Allah tidak akan menguji seseorang melebihi kemampuan dirinya,

Yakinlah setelah gelap pasti terang akan menjelang..

Ujian dan cubaan yang diberikan kepada kita, kepahitan dan keperitan yang kita rasai,

pasti ada makna disebalik itu semua,

Cuma bagaimana cara kita untuk mensyukurinya..

.

Jika ini ketentuan Allah,

mari kita cuba tabahkan hati,

kerana pasti tersirat sesuatu di balik yang tersurat itu…

kerana kita manusia biasa,

tidak terdaya memikirkan apakah hikmahnya..

apakah rahsianya..

.

hidup ini terus berputar!

tiada masa untuk berlengah!

tiada masa untuk berpatah!


mari kita kuatkan hati yang serapuh kaca ini,

salutkan bersama doa tulus suci,

kerana doa itu tersimpan satu kekuatan,

kekuatan dari yang Empunya segalanya..

.

Dan pastinya dunia bukan milik kita, untuk kita atur segalanya,

kerana takdir itu mengatasi tadbir…

tadbir dari manusia yang lemah,

takdir dari Tuhan Yang Maha Mencipta,

.

Simpan segala pahit dan duka, dalam surat kehidupan ini,

yang penuh sirat pengajaran.

disebalik yang terjadi pasti ada yang terjanji termateri sesuatu yang pasti jika kau ridha akan ketentuan Ilahi..

.

Siapa yang berbaik sangka kepada Penguasa ‘Arasy dia akan memetik manisnya buah yang dpetik di tengah tengah pohon berduri..

” Pimpinlah kami dalam menjalani kehidupan fana ini dengan kasih sayangMU yang tiada batasannnya..”

Reactions: 

TiAda DuKa Yang AbaDi di Dunia~

Monday, March 28, 2011 3:21 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments



Tiada duka yang abadi didunia

Tiada sepi merantaimu selamanya
Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti
Takdir hidup ‘kan dijalani

Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta dijalan-Mu
Namun ku percaya hati meyakini
Semua akan indah pada akhirnya

Andai bisa ku mengulang

Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Waktu berputar rebulan dan matahari

Bunga yang mekar akan layu akan mati
Malam ‘kan berakhir, hari ‘kan berganti
Takdir hidup ‘kan dijalani


Andai bisa ku mengulang

Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki segala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Reactions: 

^-^

Friday, March 11, 2011 4:03 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

walau seremuk mana hati dilukai, bentuklah ia kembali dan serahkan pada ilahi~
walau semendung mana perjalanan kehidupan ini dilalui,, akan kte temui pelangi y indah anugerah ilahi di hujung perjalanan ini~

Reactions: 

touching with them~

1:26 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 2 comments



Location : BengKeL uniT Ladang (mixed wit ASD4Bm)
Wanted : Hamizah Mohd Kasim
Reason :
1. sanggup tman aku nek moto tap p anta kunci kat rum8 tsayang y ttngal kunci (time 2 sume org ngah sibok wat keje msg2 n tak nk tlg lgsg..huhuh)
2. bg pnjam bku, pensel, pmbaris n pmdam spy dpt siapkan report (wak2 2 sume org tgah sibok dgr pnerangan en y aja ento ri2)
3. tlg angkt tong Jacto kat atas bahu aku n isi air jacto 2 sama2 (padahal tak berat pown)..


Location : block E (waktu tutorial akaun)
wanted : Nurul Shuhadah mohd nafi
reason :
1. risau kat aku y ttba ja mata ni kuarkan air dia (padahal time 2 dak2 kelz dah masuk lam kelz, tgal kami b2 wat sesi jejak kasih kat blakang blok E)
2. pinjamkan bahu time teresak2 (waktu 2 sume org dalam keadaan epy)
3. pinjamkan telinga dia dgr aku mbebel + kene marah with nasihat pcuma (2 la, sape suh tinggalkan nurul!)


Location : Dahlia
wanted : Umi rahmatus solehah n Afiqah Alias
reason :
1. sggp masuk perbarisan ngan aku ( walaupun kawan2 sendiri mgejek n tak nk masuk)
2. tungu aku g ladang sama2 ( even 15 mint tlambt, sggp 2ngu kat lobi 2,,,)
3. kredit 2 umi coz jd kaunselor y tak btaraf (thankz beb)


Location : Dahlia 2033
wanted : Nurul Hidayah che Ali
reason :
1. g ladang, kelaz, bli makanan sume sama2 (padahal time 2 btol2 rasa tak da tman)


Location : Gombak
wanted : mak Uda n Pak Uda..
reason :
1. kasi pnjam moto pusing kampong n perumahan kat cn (kawan2 aku ramai tak yakin aku leh bw kcuali umi y bg pluang untk blaja ri2)...
2. solat bjemaah + bc yasin n tahlil n muhasabah ( kami 3 branak ni wat bersama2)


Location : Gombak
wanted : kak Syida
reason :
1. jd kaunselor tak btaraf ( kakak da gne no celcom!)



SUBHANAALLAH...
AKU MENCINTAINYA~

Reactions: 

^-^

Sunday, January 30, 2011 8:21 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 2 comments

caHaya Hati~


Allah Engkau Dekat

Penuh Kasih Sayang

Takkan Pernah Engkau

Biarkan Hamba Mu Menangis

Karna Kemurahan Mu

Karna Kasih Sayang Mu

Hanya Bila Diri Mu

Ingin Nyatakan Cinta

Pada Jiwa Jiwa Yang Rela

Dia Kekasih Mu

Kau Yang Selalu Terjaga

Yang Memberi Segala

Allah Rohman Allah Rohim

Allahu Ya Ghofar Ya Nurul Qolbi

Allah Rohman Allah Rohim

Allahu Ya Ghofar Ya Nurul Qolbi

Di Setiap Nafas Di Segala Waktu

Semua Bersujud Memuji Memuja Asthma Mu

Kau Yang Selalu Terjaga

Yang Memberi Segala

Setiap Makhluk Bergantung Padamu

dan Bersujud Semesta Untuk Mu

Setiap Wajah Mendamba Cinta Mu Cahaya Mu......

Reactions: