sEperTi maTi hiduP kembAli~.....

Saturday, December 24, 2011 8:39 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments
mak uda......
cpatlah sembuh....
mak uda....kuatlah...
mak uda kata nk tgk eqa kawin...
mak uda kan nk tgk kak ina jd PA eqa ble wedding day eqa...
mak uda nk tgk kak ina tlg eqa plak sama mcm eqa jd PA kak ina time dia kawin ri2....

mak uda...
bgunlah dari katil 2,,,
jom la kita jalan sama2...
eqa nk pimpin tgn mak uda mcm biasa...
walau eqa sibok cmna pown kali ni, kalau mak uda nk bw eqa g mana2 pown,,,
eqa sgp ikot,,, jom la kte g kelntan, sabah.. jom lah....

mak uda...
cpatlah bcakap...
eqa rindu senyum mak uda...
mak uda..eqa tgah cuti ni..
jom la kte bt makan2...
kan mak uda kata, kalau eqa ada, mak uda bole bt makan2..
mak uda suruh eqa masak2..
mak uda suruh eqa tlg mak uda..
mak uda cpatlah sembuh...
t kalau angah or abg emi mengusik eqa, pgl eqa bibik, eqa nk jerit kat sape kalu mak uda tak sembuh?
sian kat anak2 angah, along, kak ina..
dowg nk tgk opah dowg..

mak uda....
mak uda sgp ke tgk kitaorg menitiskan air mata?....
mak uda..kesian kat pak uda...
hari2 pak uda kene jaga mak uda kat hosital..
mak uda tak sedih ke ble tgk pak uda menangis?
bila pak uda ckp dgn mak uda?..
mak uda bngunlah cepat..
pak uda rindu kat mak uda..
along, angah, kak ina, abg emi, kak ita, nenek, ibu, mak lang,
kitaorg sume rindu mak uda....
kitg rindu nk dgt suara mak uda...

mak uda...
bila eqa balik, mak uda selalu crita macm2 kat eqa...
mak uda masak mcm2...
mak uda...eqa tak nk tgk mak uda atas katil atau kene pakai kerusi roda lagi...
mak uda..bangunlah...
mak udakan nk cari calon suami unt eqa...
eqa tak kisah sape2 y mak uda pilih..
tp kalu boleh eqa nk suami macam pak uda atau pak usu...
mak uda kan da janji nk tgk eqa abes blaja, keje, kawin....
jomlah kita puasa sama2..
jomlah kite berjemaah sama2...
pak uda jadi imam..eqa n mak uda jadi makmum...
bc yasin sama2..macm dulu....
eqa rindu sgt suasana tu..

mak uda...
eqa tak nk nangis...tp eqa da tak sgp tgk mak uda cm 2 lagi...
eqa nk cium pipi mak uda waktu mak uda shat..
bkan mcm skrg,,,,kat atas katil..
br ja sebulan eqa tak jumpa mak uda....
tp bila eqa tgk mak uda, eqa tkilan....eqa tkilan sbb tak da kat sisi mak uda waktu mak uda sakit.....

mak uda,,,
KUATLAH...LAWAN SAKIT 2...
EQA SAYANG MAK UDA..KAMI SEMUA SAYANG MAK UDA...

YA ALLAH...
AKU REDHO WALAU APAPUN TERJADI ...
KALAU ENGKAU LEBIH MENYAYANGINYE...
KAMI PASRAH YA RABB...
MUNGKIN INI TAKDIRNYA,,,,

TP JIKA KAU INGIN MEMBERINYE PELUANG UNTUK TERUS BERAMAL PADAMU...
BERILAH KESEMBUHAN PADANYE.. T.T 



Reactions: