awak? bole dengar tak??

Saturday, October 23, 2010 6:56 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

saya penat,,
boleh awak pergi jauh-jauh dari saya??

hati saya dah calar,
boleh awak ubati?

mata saya tlah bnyak menitiskan air mata,
boleh lapkan??

tnpa pengetahuan awak,
saya da bnyk kali jatuh,
tp tak da sorg pown tarik tangan ni,
ubati luka 2,

bkan awak semua da janji dengan saya ke?
susah senang bersama,

boleh kowang semua memahami saya?
seketika pown jadi,,

boleh awak dengar cerita saya??
sekejap pown tak pa,,,

saya pown ada benda nk cerita,,
boleh jd pendengr saya?
saya tak minta lama,,,
hanya sebentar~

saya penat, saya sedey, saya letih, saya nk kawan y boleh mdengar saya,,,tak lama,,,sekejap je...

Reactions: 

DestinAsi CinTa~

6:36 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

Ya Allah jika aku jatuh cinta,

Cintakan aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu,

Agar bertambah kekuatanku mencintaiMu.

Ya Muhaimin jika aku jatuh hati,

Izinkanlah aku menyentuh hati

Seseorang yang hatinya tertaut padaMu,

Agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu.

Ya Rabbana jika aku jatuh hati,

Jagalah hatiku agar tidak berpaling daripada hatiMu.

Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, Rindukanlah aku pada seseorang

Yang merindui syahid di jalanMu

Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu,

Janganlah kenikmatan itu melebihi

Kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu.

Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu,

Jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh

Dalam perjalanan jauh menyeru manusia kepadaMu.

Ya Allah jika kau halalkan aku merindui kekasihMu,

Jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku

Pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu.

Amiin…

Reactions: 

Saturday, October 9, 2010 6:32 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments

Tiada Duka Yang Abadi


Tiada duka yang abadi di dunia
Tiada sepi merantaimu selamanya
Malam kan berakhir, hari kan berganti
Takdir hidup kan di jalani

Tangis dan tawa nyanyian yang mengiring
Hati yang rindukan cinta di jalan-Mu
Namun ku percaya hati meyakini
Semua akan indah pada akhirnya

Andai bisa ku mengulang
Waktu hilang dan terbuang
Andai bisa perbaiki s'gala yang terjadi
Tapi waktu tak berhenti
Tapi detik tak kembali
Harap ampunkan hamba-Mu ini

Waktu berputar rembulan dan matahari
Bunga yang mekar akan layu akan mati
Malam kan berakhir, hari kan berganti
Takdir hidup kan di jalani

Reactions: 

Eeee,,tak malu ke baca???

Saturday, October 2, 2010 4:38 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments



wardatul JannAh *-*

alamak,,,malunye nk tulis,,,,
heeee,,
waktu kite knal time dpan ampaian baju,,,
lawakkan,,,heee,,
pas2 g kelz sama2,,
n Alhamdulillah,,,, sampai skrg kite still bersama,,
ble gado,ayat y biasa kuar : `Tak mo Tegor Seminggu~,,
eeee mcam budak2,,,
WaRDatul JaNNaH~
aku bangga dengan perubahan dirimu sekarang!,,
aku bangga mempunyai sahabat seperti kamo,,
Teruskan perjuangan,,,
kerana Islam!

MEK mIE,,,, -_-
rOOm8 TerBaikKu<
nama Tbaru dirimu di U ni diriku y beri,,,
btol tak???hahaha
meK mie busuK,,,hahahaha
ko slalu ada bile dri ini sakit,,,
dan sekarang dirimu pula sakit,,,muahahahah
ha,, 2 la tak mkan ag,,gdixkan,,,
mek miE,,"Ari Ni BezdaY saya"- ayat biasa kat kelz,,,
Dan ko akan jawab " Yela,,,Epi BeZday '...hahaha,,,
btw,,,sgat Bahagia mempunyai sahabat y btanggJwb mCm ko,,,Heee

aZ-ZaHRa 8_8

alaMak,,,
mak cik sorg ni ag malu nk ckp,,huhu
nk ckp pe ea???
ha,,,Ko Ni,,tiap kali isnin, ponteng kelz eco,,
tiap kali eco ari isnin, ponteng kelz,,
tak da keje len ke???
ops,,,tkantoi ea az-zahra,,,heee
Az-Zahra,,
makaseh ya,,selalu jd pendengar y setia,,
selalu bg nasihat,,
n terima diriku seadanya even bnyk kkurangan,,huhuh
sahabatku~ aku bertuah mempunyai sahabat seperti kalian,, terima kasih Allah kerna mengurniakan aku sahabat, yang tidak pernah meninggalkan diriku ketika aku jatuh, yang sabar dengan keletahku, yang mengasihiku kernaMU, yang mnyedarkanku kerana agamaMu, yang menghulurkan tangan tika aku terkapai-kapai, yang memeluk erat diriku,, ketika air mata ini membasahi pipi, Aku bersyukur Ya Rabb, Moga Ukhwah kami keranaMu, moga persaudaraan kami keranaMu, MoGa kasih sayang kami keranaMu, dan mga jiHad kami keranaMu, sahabat,,, UHIBBUKUM FILLAH..

Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan
Ada kalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan

Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu menyentuh kalbu
Menyalakan obor pengharapan

Tika ku kealpaan Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan, tika aku Diuji dengan dugaan
Saat ku kehilangan keyakinan Kau nyalakan harapan

Saat ku meragukan keampunan Tuhan Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala

Menitis airmataku keharuan
Kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dahulu keresahan

Cinta yang semakin kesamaran
Kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keikhlasan menjadi ikatan
Dengan restu kasih-Mu, oh Tuhan

C/O 2:
Titisan air mata menyubur cinta
Dan rindu pun berbunga
Mekar tidak pernah layu
Damainya hati
Yang dulu resah keliru
Cintaku takkan pudar diuji dugaan
Mengharum dalam harapan
Moga kan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil dan hina

Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya
Tika diri dalam kebuntuan

Betapa aku menghargai
Kejujuran yang kau beri
Mengajarku mengenal erti
Cinta hakiki yang abadi

Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasih-Mu Tuhan
Yang terbias pada ketulusan
Sekeping hati seorang insan
Bernama teman

Reactions: 

4 u ~

2:59 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan 0 comments
I love you
You love me
We're a happy family
With a great big hug
And a kiss from me to you
Won't you say you love me too?

I love you
You love me
We're best friends
Like friends should be
With a great big hug
And a kiss from me to you
Won't you say you love me too?

dedicated dis song 4 u!
tak mo sedey2 da,,
tak mo nangis2 da,,
InsyaAllah,,,
i`m here 4 u,,
ForeVer~
Alwayz B ur sIde..

Reactions: