NiQab ~

Thursday, March 7, 2013 7:04 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan

Aku : Akak, kenapa akak pakai niqab? y owg tau nk ttup kcantikan je..
Akak : hehe..tu salah satu.. dan salah satu nye sebab aurat..
Aku : aik? Aurat bkan semua tubuh badan kecuali muka dan kedua belah tapak tangan ke bagi perempuan?
Akak : Dalam Al-Quran ( Dia ada bacakan ayat tu sekali dengan makna, tp aku da lupa..huhuh), Allah suruh kita pakai kerudung dan menutup dada.. tp kerudung tu ulama' berbeza pendapat.... ada y kata pakai niqab, ada y kata pakai tudug sahaja.
Aku : ooo..macam tu ke...
Akak : Isteri Rasulullah semua pakai niqab... kte tak dapat ikot apa Rasulullah pakai, tp kita boleh ikot apa isteri Rasulullah pakaikan :)
Aku ~ :')

makin lama aku duduk kat MCDC tu, bnyk bnda y aku belajar.. MasyaAllah... indahnye menjadi seorang wanita!
senang sangat nk masuk syurga, tp isi di neraka pown ramai dari golongan wanita. :'(
sebenarnya walau kita da berjaya melangkah ke Universiti, bkan bermakna kita dah berjaya di menara gading, walupun pown kita dapat DEKAN dalam pelajaran, tp kita tak semestinya DEKAN di mata DIA :'(

Allah....
hati ini amat merindui haruman tarbiah kiriman diriMU :')



Reactions: 

1 Response to "NiQab ~"

  1. Afiqah Alias Says:

    dari jauh ku stalking blog anda..hihi..

Post a Comment