A giving from HIM :')

Saturday, May 25, 2013 1:57 AM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan

                                    "Ya Allah jika rizki kami ada dilangit maka turunkanlah. Jika ada dibumi maka keluarkanlah. Jika jauh maka dekatkanlah."

Bismillah....
Alhamdulillah... seronok sgt bila balik rumah....
salah satu kekuatan Allah beri, Keluarga :)

hhihih...
sebenarnya bukan nk cerita pasal aktiviti cti ni...
sbb smua mahasiswa ni tau da ble cti ni mmg bnyk assgmnt bratorkan?
gud luck la ye teman2 unt mnyiapkannyeee (cakap ngan cermin ea ziqah?)..hehhe

hari ni terkesan dengan salah satu pesan ibu :)
Yup, my hero....
ibu pesan, kita umat islam ni kene kuat.
kene kaya....
kita kena kaya sebab apa?
sbb kita kene naikkan ekonomi umat islam..
bila kaya kita boleh banyak beserdekah..
bila kita kaya kita kene bayar zakat yang banyak....
dan melalui situ kita boleh bantu dan bagi saudara seislam turut merasai apa yang kita ada...

ibu pesan lagi,
kita umat islam tak boleh malas...
tak boleh cepat putus asa..
sebab semua yang jadi itu takdir Allah..
yang penting kita kene usaha....
dan ibu kata lagi kita ni patt bersyukur sebab sekarang Alhamdulillah kita sedikit demi sedikit didedahkan dengan banyak ilmu akhirat...
ibu kata dia suka sangat dengan IKIM pergi dan balik keje..smpai nama pceramah tu pown ibu hafal.... :')

*Ya Allah....
ibu ini adalah anugerahMu terhebat buatku....
Sungguh Ya Rabb, kau ciptakan dia dengan hati yang kuat disebalik kelembutannya....
Tak mungkin aku satabah dia dalam melalui liku2 hidup ini..

bila aku demam, aku cari ibu,
bila aku rasa down, aku cari ibu,
bila aku rasa penat, aku cari ibu,
bila aku nak keluar, aku cari ibu,
bila aku perlukan duit, aku cari ibu,
bila aku kecewa, aku cari ibu,
bila aku nak exam, aku cari ibu,
bila aku menangis, ibulah selalu memujuk....
ibu tak pernah jemu....
tak pernah.... :'(


0 Response to "A giving from HIM :')"

Post a Comment