Satu perMulaan Dan Cerita yang baru.... :)

Saturday, June 2, 2012 8:40 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan


:)
first aku nk cakap....
Alhamdulillah sebab bnyak perubahan dalam hidup aku sekarang...
Y penting ke Arah kebaikkan..
Moga Allah terus kuatkan hati aku untuk istiqomah dlam perubahan melakukan kebaikkan :)


Kem PLKN, Jugra, Banting...
Memberi aku sebuah cerita y punyai slotnya y tsendiri dalam hidup aku...
Company Delta, kumpulan 2 Siri 9, 2012.... dengan angkatan wirawati seramai 29 orang...
y mempunyai banyak telatah, sedikit sebanyak mengubat rindu aku pada kawan2 yang jauh... :')
Ya...aku terlalu merindui kalian...
hampir tiap malam, sebelum tido, aku akan pastikan diri aku melihat sorang2 rupa kalian..
walau hanya gmba pengubat rindu...
moga korang sume dalam jagaan Allah....


di sini aku di beri peluang, untuk menjadi pemimpin untuk kaum muslimah...
tugas y agak berat...
yup sngt berat...
pengalaman mengajar kanak-kanak lebih mudah untuk mendidik adik2 yang meningkat dewasa...
menitik air mata bila rasa sangat2 kasihan dan sedih melihat remaja yang majoritinya tidak memakai hijab,
sedih bila melihat mewarnakan rambut itu perkara biasa bagi mereka,
sedih melihat ada yang tidak reti melakukan solat dan mengambil wudu'..
dan yang paling mendukacitakan pabila ada saudara seagama y tidak tahu mengucap....


Ya Allah...
Akukah yang kau pilih disini?
kuatkah aku untuk terus bertahan di sini...
Lembutkan kan hati mereka Ya Rabb..
untuk hidayah dan petunjuk Mu...
aku ingin mengengam tangan mereka ke syurgaMu seperti mana yang aku lakukan disini...
menggengam erat tangan mereka, memeluk mereka, mengingatkan mereka tentang Mu Ya Allah..


yup..
aku merasa kuat di sini..
cabaran di sini lebih hebat, dari meeting untuk pilihan tudung seminar.. :)
bnyak sangat perkara aku belajar,,
tentang kepimpinan, tentang impian dan maruah diri....
mendapat hampir 200 orang adik sekelip mata...
sesuatu perkara y bukan mudahkan..
sebab diri sendiri masih dalam pencarian..
perubahan....


Moga Allah permudahkan segalanya.... :')

0 Response to "Satu perMulaan Dan Cerita yang baru.... :)"

Post a Comment