Hujan di KLIA~

Friday, September 28, 2012 7:30 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan
Kuala Lumpur International Airport~

sesorang : sorang ja? awak ok?

aku : (senyum)..tak da laa.. ada ngan kawan2..tp dorang kat surau..saje bg masa mereka berdua..lama dorang tak jumpa...

seseorang : ha?

aku : (gelak) kawan perempuan kak..dia nk g sarawak..blajar kat sana...lagi pown saya sje nk rasa angin airport pg2 sorang2 kat cn.. akak sorang je?akak nk g mana?

seseorang : akak nk balik UK... tp bagasi akak semua kene curi.. akak dah dua malam kat sini...hari tu hantar adik g mesir...ni nk tunggu hari isnin..nk bt ic baru..

aku : (terkejut).. Ya Allah.... iye ke? ujian tu kak.. family akak yang lain tau ke?

sesorang :(senyum)..ujian dari Dia... family tau...papa kat LA..mama dekat sabah... tp nk buat cmana...

aku : ha? (mke ngan seribu tanda tnya)

seseorang : papa n mama da divorced...hal agama..papa akak islam..mama akak kristian...akak pown br masuk islam..papa dah 10 tahun... akak br 3 tahun...mama ngan papa doktor..adik akak y g mesir ni pown ikot dorg laaa..ambik medik... akak tak nak..

aku : kenapa tak tarik mama masuk islam?

seseorang : mama tu ego.. ego sangat..dia snggup bercerai dr masuk islam.. iyalah..dia smpai PHD..papa skrg smbg PHD sbb dia tak nak mama pndg rendah kat dia... (menangis).. papa bw diri smapai LA..dia terlalu sayang kat mama...dia tunggu mama masuk islam..sbb tu smpai skrg dia tak kahwin lagi...mama tu pentingkan diri...waktu adik akak kene operation jantung dulu, dia tak nk bedah..dia sggp bedah orang laen dr anak sendiri..hari yang sama operation pulak tu... akak benci mama..

aku : akak... sabar..tak baik ckp macam tu... (senyum) mana ada ibu yang tak sayang anak..dia mst ada alasan sendiri...dan hidayah ni kan milik Allah...ni ujian untuk akak..akak sabar ea? doa bnyk2...

seseorang : papa selalu pesan suruh sabar.. akak sedih tgk papa... akak nk sgt family akak mcm dulu..

aku : sabar ye kak...erm..akak dah kahwin?

seseorang : belom..akak baru putus tung..tp tunang akak still nk tunggu..akak br jumpa dia...akak nk cari agama dulu.. baru cinta :)..papa kata ltak kan agama no 1 dulu...cinta Allah, kite tak kan kecewa..

aku : (bergenang air mata)... betol..cinta Allah kita tak kan kecewa...

* sebenarnya pkul 2 pagi kat airport tu aku terasa sebak... yee..aku tringat dia...dia y jauh di seberang sana..dia dan seorang lagi shabat kami yang berharap pada dia :')..aku duduk bhampiran lobi airport tu unt mencri ketenangan di smping memberi peluang kpada 2 sahabat karibku aku y sekian lama tidak berjumpa... aku hanya ingin kekuatan dari DIA unt tidak terus hnyut dngan cinta fitrah ini... aku tak tau kekuatan apa yang Allah beri pada aku shingga aku boeh menjadi sekuat ini..SubhanaAllah :')..
aku penat... ye..aku penat dengan kisah2 cinta dalam hidupku yang bnyk kali gagal...
i'm human..tak lpas dri perasan harapan dan kekecewaan...aku hnya ingin belajar setia, dan mengecapi kebahgian... tp mgkin pengharapan ku terhadap manusia y terlalu tinggi sehingga aku lupa tjgjwab aku di sini..ampunkan aku Ya Rabb... mgkin hikmah terbesar tika ini pabila kau tutup hatiku untk sesiapa sehingga aku menemui bakal imam yang halal untku...
* bila aku dengar kisah kakak ni..walaupun perasaan was2 timbul unt mempercayai dia atau tidak, satu ja aku fikir...kisah ni mgkin ada dalam kehidupan kita... bila Allah kata jadi, maka, jadilah ia...aku just pikir positif dan aku blajar...blajar mencari cinta y hakiki... manusia itu sggp meningalkan segalanya demi agama, sgp memperjudikan kebahagiaan unt akhirat y kekal...terdetik dalam hati...apa yang telah aku buat untuk islam?apa yang telah aku perjuangkn untuk agamakuh? air mata menitik... satu soalan y tidak mampu unt aku jawab sehingga kini... T.T


0 Response to "Hujan di KLIA~"

Post a Comment