R.U.M.P.U.T

Tuesday, April 10, 2012 8:40 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan



Weh?
aku nak mulakan hidup baru....

means?
.........................................................................................................................................................

ko penah dengar tak cerita pasal cikgu suruh anak murid dia cari tempat yang paling cantik dekat padang?

pernah :) ...nape?

jap, tngah bt esei ni...

ok..i'm waiting....

         Masa cikgu tu suruh amik rumput paling cantik, aku berlari pergi kat padang tu. Dalam usia muda aku, aku terlalu seronok cari tempat yang paling cantik, aku lari terlalu laju sampai terlepas pandang beberapa rumput yang cantik, malangnya cikgu cakaptak leh amik rumput yang da terlepas..so, aku biarkan je..aku berjalan perlahan balik, dan aku ternampak rumput yang cantik, bukan satu, tapi banyak.....
      Aku tunduk untuk amik yang paling dekat dengan aku, tapi masa aku tunduk tu, cikgu dekat sangat dengan aku, aku pelik, aku pandang depan...jauh lagi nak sampai hujung padang tu...so, aku buat keputusan unutk biarkan dulu rumput tu dan tengok lagi rumput yang macammana ada dekat depan tu..mungkin aku akan jumpa yang lebih baik lagi ataupun kalau takdir aku dengan rumput tu mungkin aku akan jumpa rumput yang sama :) ....
       Aku sampai kat cikgu tu lebih lewat dari budak yang lain..cikgu tanya kenape awak tak amik rumput tadi? jumpa yang lebih cantik ke? aku jawab, tak....rumput tu memang cantik, tp saya tak leh buat keputusan terburu-buru, masih jauh perjalanan, dan kalau betol rumput tu untuk saya, walau segenap padang saya pergi, saya mesti terpilih rumput yang serupa cikgu..

:'( :'( :'(

       cikgu tu cakap, macamana awak tau rumput tu masih untuk awak bile awak jumpa balik?erm...saya ada amik cebisan rumput tu, dan bila saya jumpa rumput ni kat hujung padang, ia masih yang sama, dekat dan sesuai dengan cebisan rumput (hati) yang ada pada saya.. :)
tak sedih pown..jgan lah sedih...aku reka jaa...

teringin juga nak jadi rumput yang separuh lagi... tapi tau, tak kan dapat...tak layak pown :)
tak pela, yang penting, pernah rasa sayang rumput yang spearuh lagi tu, dan rasa bahagia :)


10 April..maLam


* Time aku taip benda ni.....air mata aku tak berhenti mengalir... walaupun ko selalu pesan kat aku, jgan sedih, jangan bt bnda yang akan buat aku sedih...tp aku tak leh weh.... walaupun rami cakap ko tak matang, tp bg aku, ko bukan tak matang, cme ko lebih memandang sesuatu tu lebih jauh... :')
walaupun aku slalu marah ko, aku banyak bising kat ko sbb bt keje last minute, slalu bising ko ngan mainan ko, terutama kamen rider tu, cari ko bila aku susah hati,,,, ko tak pernah mgeluh weh :'(
walau ko tau, aku lebih syg org len dr ko, tp ko slalu ada bile aku cari ko..... :'(

weh?
aku nak jadi baik,,,
aku nk jadi baik untuk suami aku, untuk agama aku...
aku nak bt kernaNya... :'(
aku nak jumpa orang yang baik sbb aku pown nak jadi baik... :'(

Macamana aku nak jadi baik? :'(

Reactions: 

0 Response to "R.U.M.P.U.T"

Post a Comment