KalaU Kat U~

Tuesday, April 24, 2012 3:54 PM Posted by sRik@ndiKebijaksanaan

Sekian lama tak mengupdate blog,,,(di sbbkan charger laptop tbakar)...huaaaaa,,,
hari ni dapat juga aku mengenterai segala rasa...cewah...
Hampir 3 minggu dah aku berada di alam kerjaya....huhuh
bnyak perbezaan yang aku rasa...

kalau kat U,
ada ja masa free,
mst bole tido....
tp kalau kat tmpat kerja,
ada ja masa free,
tdolah kalau nk kene sound ngan bos...huhuh

kalau kat U,
ada ja masa nk msj ngan kawan2..
tp kalau kat tmpat kerja,
ble msj je, ada ja orang tu menjeling smpai nk tkluar biji mata...

kalau kat U,
kawan susah senang,
selalu ja ada kat sisi....
tp kalau kat tempat kerja...
sms ja la penganti diri..huhuhu

kalau kat U,
g kelas mst pasang lagu..
tp kalau kat tmpat kerja..
rasa mcm orng bekabung ja tiap hari..huhuh

kalau kat U,
ada ja benda laen nk buat...
Tp kalau kat tmpat kerja..
kene jadi orang sabar sbb kene menghadap kerja yang sama..

kalau kat U..
slalu rasa cepat ja masa berlalu..
tp kalau kat tempat kerja,
stiap masa asyik nk tgok jam je..bila nak blik ni..huhu 

kalau kat U,
ada ja kawan nk ajak makan..
tp kalau kat tempat kerja,
makan la sowg2..huhuhu

kalau kat U,
Ada orang boleh belikan makanan..heee
tp kalau kat tempat kerja,
ko gila, nk suh budak tu belikan makanan?

kalau kat U,
ada orang jaga...cewah...
tp kalau kat tempat kerja,
ko jagalah diri kau sendiri..

kalau kat U,
bila2 masa ja boleh jumpa buah hati,
tapi kalau kat tempat kerja...
kau makan hati jelah..

kalau kat U,
bila test ja...
bergerak gak la cell otak ni..
kalau kat tmpat kerja,
rasa mcam tak da otak terus..

kalau kat U,
balik atau pergi kelas,
slalu jalan ngan kawan2..
kalu kat tempat kerja,
ko sorg2 pown ada owg kisah..huaa 

kalau kat U, 
kawan2 ko sabar ajar ko..
kalu kat tmpt kerja,
hari2 makan bahasa Pedas ja lah..

Kalau kat U,
bila sakit ada orang risau, belikan panadol,paksa minum air bnyk2,bli gula2 sakit tekak, bw g UK, Tuam kpala ngan kaen basah,
kalau kat tempat kerja?
Accident pown blom tentu dowang tau.huhuhhu

last but not least....
kalau kat U,
ada kawan, teman menangis, suka duka...
tp kalau kat tempat kerja?
ada owang kisah?

the conclusion is....
Selagi masih boleh menghargai perjalanan mencari ilmu di usia muda ni,,,
hargai dan hayatilah dengan penuh rasa bertuah...
sebab sekali kita da betol2 memasuki alam kerjaya,
kita kan rasa bertapa indahnya menjadi seorang PELAJAR :)


Ya Allah..
berilah aku ikhlas menjalankan tanggungjawabku..
kurniakan aku kesabaran yang sangat-sangat tinggi untuk berhadapan dengan pelbagai kerenah manusia...
Berilah aku peluang untuk istiqomah dalam perubahan melakukan kebaikan..
Ameen :)


Reactions: 

1 Response to "KalaU Kat U~"

  1. HamizahMK Says:

    nurul haziqah,jgn sedih2...kite kawan selamanya tau...

Post a Comment